shout.it.out.loud

shout.it.out.loud

Thursday, May 5, 2011

Driver TEKSI.

Assalamualaikum. hey everybody. How are you?

please read this message.



apa hampa nak rasa kalau dapat msg mcm ni dari DRIVER TEKSI?

sakit hati kan?

aku call sebab nak suruh dia dtg pick up aku dekat umah.

aku call first tu tak jawab.

last-last msg ni aku dapat.

kadang-kadang pemandu teksi ni tak bersyukur aku tgk.

banyak dah kes yang aku tgk depan mata aku hak berkaitan teksi ni.

DRIVER TEKSI :

1. kurang ajar.
2. takda BUDI BAHASA langsung.
3. bawak teksi nak mencelah ja.
4. KALUT NAK P MANA?!
5. tak ngaku salah.
6. GATAL.
7. badan agak WANGI.

ni yang aku nampak selama 3 minggu aku mengguna khidmat teksi.

pagi tadi nk dtg kerja.

teksi JUGAK. dekat trafic light nk ke KLCC. kereta yang aku naik tu mati bila lampu hijau.

so? tak leh nk jalan la kan?

SABAR BOLEH?!

dia HONK tak henti-henti.

HELLO. org lain pon nk cepat jugak.

bila kami HONK balik, dia stop mengejut depan kereta aku naik ni.

Astagfirullah. nasib baik tak excident.

memang menyirap darah aku.

tayar keta dah hangit sbb break mengejut.

teksi tu buka tingkap, then kata "LU BODO"

uish! sapa bodo skrg?

salah kami ka keta tu mati?

dah la driver teksi tu melayu.

buat malu kaum melayu ja.

ada satu lagi kes.

ni semalam time aku balik keja.

ada sorang mat arab ni dgn dua org anak dia.

dia tahan teksi tu, nak p KLCC.

disebabkan teksi tu malas nk hantar si mat arab ni,

di halaunya mat arab ni keluar dari teksi dia.

kalau malas, lain kali JANGAN STOP TEKSI tu.

ISH. aku sedih tgk.

kata budi bahasa budaya kita. mana?

tak berbudi langsung.

TAPI tak semua driver teksi mcm ni.

ada yang SESETGH tu boleh la pakai.

tapi pandangan aku terhadap driver teksi agak (-) la.~

so, kepada sesiapa yang penah kena mcm aku,

harap bersabarlah yea.

semoga Allah membalas..


mood : little bit angry.

No comments:

Post a Comment