shout.it.out.loud

shout.it.out.loud

Friday, September 23, 2011

demam degree



Assalmualaikum.



aku buntu sama ada nk sambung kuis or tak.
kalau aku sambung kuis sekejap ja masa.
tapi kalau U or kolej lain, makan masa 4 tahun.
sedih la jadi diri aku ni.
aku nk sambung degree in islamic banking jugak.

tapi ada yang suruh aku sambung marketing, accounting.
kalau ikutkan hati aku ni aku nk sambung degree in architecture. boleh ka?
sebab cita2 aku bukan seorang banker tapi seorang arkitek.
tapi sayang sebab ayah aku tak benarkan sebab bagi ayah aku arkitek tak sesuai untuk perempuan. pelik la, ramai ja.

tapi aku sayang ayah aku, aku masuk la kuis amik kos banking. alhamdulillah, dah nk grad dah pun. berkat dengar cakap mak ayah. mungkin ada hikmah disebalik nya.
mana tahu satu hari nnti aku boleh jadi manager bank ka.. :) amin.
tapi sekarang ni buntu balik sebab nk sambung degree.
keinginan aku untuk belajar sesuatu yg aku minat. aku suka jugak graphic design.
tapi tak lah pandai sangat nk guna adobe2 ni.

tah la..
kawan2 aku kebanyakkannya dah sambung degree pun.
bestnya,ramai dapat UIA. tahniah. aku bangga dengan hampa semua.
aku? MUET pun tak amik. huhu. aku tak amik muet sebab aku ingat sempat la nk amik akhir tahun. tak da rezeki aku. mungkin tahun depan, insyaAllah :)
buat masa sekarang ni aku merehatkan diri dan memanjakan diri aja,
bila lagi nk rasa nikmat ni semua.
lepas ni aku akan busy dgn kelas, kuliah, exam.
so, rehatlah dengan sepenuhnya.

di sini aku sertakan list degree yg aku buntu nk pilih :

1. degree in islamic banking (UITM Segamat)
2. degree in perbankan (KUIS)
3. degree in marketing (tak tau kat mana)

aku tak nk kerja lagi sebab aku takut nnti aku malas nk sambung belajar.
so, usia aku ni masih muda, aku nk belajar rajin2 bg dapat dekan :) amin.
bak kata pepatah "USAHA TANGGA KEJAYAAN"
rezeki ada dimana2, cuma kita perlu usaha untuk capai apa yg kita nk. insyaAllah.

Allah akan tolong umatNya..

No comments:

Post a Comment