shout.it.out.loud

shout.it.out.loud

Tuesday, April 24, 2012

Idam idam kan

Assalamualaikum ;)

Hari nk habaq mai kat hampa semua benda yang aku amat teridam sangat.
Kalau habaq jangan gelak plak. Huahua. Actually aku nak bnda ni.


Tadaaaa..... Kenwood mixer!


Not because its cool, but yeah. Its awsome. Aku nak sangat. Memudahkan aku untuk buat cookies, cakes, cupcakes and more.
Aku ni hobi sampingan suka mem'bakery' di dapur. Orang paling sibuk time raya akulah. Cececeh. Poyo ja statement. Tapi mmg betui pun.
Aku sibuk buat kuih muih. Mixer kat umah dah dua kali tukaq dah. Biasalah aku ni kasaq mcm jantan. So, nak lah juga rasa pakai mixer mahal sikit.
The price agak lah tak affordable sbb aku ni tak keja. Kalau keja pun tiga bulan gaji baru boleh angkat ini mixer. Mahal tapi berbaloi la sebab tahan lasak. 'heavy duty mixer' nama samaran dia. Haha.
Sekarang punya mixer bukan heavy duty, tapi free duty gamaknya. Sebab speed sampai 4 ja. Kalau kenwood mixer ni sampai 8 speed rasanya. Macam keta kancil dengan BMW la ni nak habaq mai. Haha.
Aku ada bgtau mak aku, 'mama, boleh tak adik mintak mixer ni untuk mas kawin adik?' mama aku pun kata ' aku terimanya nikah siti nur bisyarah bt bukhari dengan mas kahwinnya sebuah mesin mixer kenwood tunai' pelik tak bunyi nya? Haha. Aku rasa mcm cool ja. Mana ada org penah buat. Aku lah org pertama nak buat. Pelik tapi benar. Hahaha.

Banyak jenis mixer kenwood ni. Yang mahai lagi pun ada, ni yang aku nk ni kira abis murah. Tu pun 2k ++. Kalau lagi mahai cecah 4k ++. Kalau untuk mas kahwin aku amik paling mahal la. Hahaha. Kiranya standard aku sama harga dengan sebuah mixer? Ok lah tu. Ada brand what? Syara kenwood. Tak ka bunyi mat salleh? Haha
Harap2 bakal suami aku baca lah entry aku yang ni. Supaya dia boleh boh dalam list dia untuk aku. Tiap2 hari aku masak sedap2 kat dia pakai mixer ni. Kalau masak ayam, aku mix ayam tu sampai hancoq biaq senang dia makan. Tak payah kunyah. Telan teruih ja. Hahaha. Sorry na bakal suami. Mlawak ja. Sat g tak mau beli plak. Hahaha.

Till then, nnti aku tulis lagi ;)

Wassalam.



No comments:

Post a Comment