shout.it.out.loud

shout.it.out.loud

Thursday, March 22, 2012

Kawan.

Kawan, friends, tomodachi, pelbagai sebutan. TAPI maksudnya sama. Entry hari ni, memalam ni nak cita pasal kawan. bukan apa, teringat zaman dari tadika sampai lah sekarang. Hidup ni akan sentiasa ada kawan disisi. Tak kira lah, boyfriend skali pun dia tetap kawan kita. Mama ayah aku, adk beradik aku pun dikira sebagai kawan aku jugak. Apa guna kawan ni sebenarnya? Teman lepak? Teman bergossip? Teman shopping? Teman mengumpat? Teman luahan perasaan? Or sesuka ja nak kawan? Bagi aku kawan adalah tempat aku gelak ketawa, tak kiralah aku sedih ka, happy ka, moody ka, kalau ada kawan pasti aku rasa mcm yeah, ada life. Kadang2 tak semua bnda boleh share dgn kawan sbb kawan ni patah tumbuh hilang berganti. Lain lah kalau SAHABAT. kalau dia sahabat, dia pasti tak lupa kat kita, kita pun tak lupa kat dia. Life aku yg aku rasa best sgt ada kawan time aku kat kuis. TAPI kawan bilik jiran tetangga ja. SBB depa ni cool gila. Tak jemu2 aku lepak dgn depa ni. Paling rindu time berbuka puasa berjemaah. Meriah toksah habaq la.. Kawan kelas? Tak ngam sgt sbb masing2 dgn hal sendiri. Walaupun satu ketika dulu aku ada kawan baik masa sem 1. Tersangatlah baik, rapat. Akhirnya dipisahkan oleh makhluk2 yg agak busybody bagi aku... Pecah belah friendship org. Fun ka buat mcm tuu? Lu fikirlah sendiri. Lagi pun ada tak kisah tak dak kawan mcm hampa sbb aku rasa aku punya life kat hostel lagi best. Pegi kelas cepat2 ja nak balik sbb kat kelas tak syok. Kawan makan kawan pun ada, kawan kutuk kawan pun ada, kawan kaki kencing pun ada, kawan yang kaki kikis pun ada, kawan yg bila ada bf/gf berubah pun ada, bnyak sgt pun ada aku.. Bak kata org mcm2 spesis la. Tp bagi aku, kalau takdak kawan2 mcm ni, tak dak lah istilah lumrah berkawan. Rambut sama hitam, hati lain2. Tp kisah yg paling aku takkan lupa sampai mati aku bila kawan baik aku pekena aku depan org ramai. Classmate kamu jugak. Di sebabkn hal tu, ramai org tak suka kawan dgn aku dah. Untuk pengetahuan hampa semua, luka masih berdarah. Aku cuba heal, sometimes jadi fobia pun ada. Nak p kelas jadi malu. Allah ja tau perasaan aku masa tu, TAPI, deep inside myheart, aku ambik iktibar untuk diri aku, nak kawan pilih betui2. Dan Allah tu maha adil, dia tak balas di dunia, di akhirat. Aku redha. Aku maafkan hampa semua, tapi untuk berkawan baik seperti dulu mungkin berat untuk aku. Aku sayang kawan2 aku. Hampa jahat ka, baik ka, cantik ka, buruk ka, mulut jahat ka, hampa tetap kawan aku sampai bila2. Kepada seorang sahabat aku ni, faraheen, merangkat roomate aku dari sem 1 sampai graduation, yang ajar aku dengar nasyid2, maher zain, ajak aku p solat kat masjid, yg slaly jadi ibu di dalam dorm, syara sayang fara, rindu fara. Jom jumpa ;) bukan apa, maher zain la bagai sbb aku tak reti dengar nasyid. Bila aku berkawan dgn dia, dlm phone aku ada dah ada lagu nasyid. ;) dgn dia jugak lah aku meluah macam2. Sbb aku tau dia pendengar yg setia. Dan banyak lagi kawan2 aku yg aku tak mention. Takat sininlah dulu. Aku memang kuat merapu malam2 ni, sapa yg baca thank you. Sapa nak kritik, ikut suka. Sapa rasa nk comment silakan ;)


P/s: aku mmg suka buat blog mcm diary. So? Hirdik la aku. Yg penting aku bahagia. Sekian ;)

No comments:

Post a Comment