shout.it.out.loud

shout.it.out.loud

Monday, March 26, 2012

Si baby tam tam.

Salam, hello.

Membebel ja keja aku kan?
Kali ni tak happy dah. Sedih la plak.
Actually ada baby kucing sesat dekat umah aku. Dah seminggu dia dok kat umah.
For the first time dia mai menempek dekat umah aku, kami satu family tak tau pun. And then ada satu malam tu, kami dengar bunyi baby kucing dok "meow meow". I am cat lover sebenarnya.
So aku pun carik punya carik, rupanya dia ada celah grill beranda depah umah. Tersangatlah comel.
TAPI, garang nak mampus. Dia cakar tangan mak aku time mak aku nak bagi dia makan. Sombong gila. Dah la sesat.
Memang dekat 3,4 hari jugak dia sembunyikan diri dia. Tapi bising ja asyik "meow meow" pagi petang malam.
Memandangkan rumah aku dah lama tak dak kucing. Hampir half of the year rumah aku tak dak pets. Tetiba hadirnya si tam tam ni.
Tapi pelik, dia satu satunya ja ada. Mak dia pon tak dak. So, we decide untuk bela dia.
Makin lama, makin manja plak. Biasalah betina. Manja lebih. Eheh.
Suka sambut my mom and my dad balik sekolah. Tak garang dah.
Kalau bagi makan ikan, dia bawak lari ikan tu masuk bawah penyodok. Yang cutenya, ikan tu sama besar dgn dia ja. She just adorable ;)

Tanggal pukul 4 ptg tadi, my dad baru perasan yang tam tam asyik termenung ja. Selalunya dia ni aktif sangat!

So, aku dengan hibanya p lah tgk dia. Rupanya dia bleeding dekat telinga kiri dia. Allah, sedih tuhan ja tau. Patut la dia senyap ja.
Tanpa melengahkan masa, aku ajak mama aku cuci luka dia and letak minyak gamat sikit. But she still tak bergerak sangat. Menitik2 darah dia.
aku cuci luka dia and i know its hurt.
Tapi aku nak dia sehat. Please dont go.
Aku tak sanggup nak tgk dia sakit. Aku pun tak dapat kesan kenapa dia injured. Mungkin gaduh, mungkin ada orang langgar, mungkin ada anjing gigit dia. Aku tak pasti sebab bleeding teruk dekat telinga ja.
My mom cakap, redha je lah kalau dia tinggalkan kita. Atleast dia penah jugak rasa disayangi walaupun dia tak dak ibu. Allah bagi pinjam kejap ja.
Tapi aku tak putus asa. Aku jengok dia sejam sekali untuk pastikan dia ok.
And Alhamdulillah she still alive sampai waktu ni. Harap2 esok she still breath.
Aku harap doa dari rakan2 followers aku untuk si comel tam tam ni.

We love you baby.

No comments:

Post a Comment